Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Ένας ολοκαίνουριος κόσμος!

      Σήμερα θέλω να σας μιλήσω για μια συσκευή που μου έχει γίνει απαραίτητη, που την έχω πάντα και παντού μαζί μου και έχει γίνει o συνοδοιπόρος μου στην περιηγησή μου στον θαυμαστό κόσμο των βιβλίων. Είναι το Kobo Glo, το πιστό μου e-reader!

Το kobo glo στη θήκη του.
    Ήθελα να αγοράσω έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη για πολλούς λόγους. Αρχικά να σας πω ότι διαβάζω παντού και ειδικά στα μέρη που υπάρχει αναμονή. Οπότε, διαβάζω στη στάση του λεωφορείου, στα ταξίδια με αεροπλάνο ή πλοίο, στο παραμικρό κενό ή διάλειμμα που έχω στη δουλειά, ενίοτε όταν τρώω(!) ή όταν περιμένω να ανοίξει ο αργός υπολογιστής μου...κυρίως όμως σε εξωτερικά μέρη...
      Ήταν λοιπόν αρκετά εκνευριστικό για μένα να χρειάζεται να κουβαλάω επιπλεόν βάρος στη τσάντα μου, αρκετά βιβλία ήταν πολυσέλιδα και βαριά και στις διακοπές αναγκαζόμουν να βάζω στη βαλίτσα μου 2 και 3 βιβλία που έπιαναν αρκετό χώρο.

Η λύση ήρθε με τον ηλεκτρονικό αναγνώστη! Δε ζυγίζει πάνω από 185 γραμμάρια (μαζί με τη θήκη άντε σας βάζω 250), έχει μικρές διαστάσεις (114 x 157 x 10 mmοπότε χωράει παντού!
Χωρίς θήκη
Το πίσω μέρος

     Βέβαια αν θες πραγματικά η αγορά σου να αξίζει πρέπει να επενδύσεις σε ένα αναγνώστη που θα σου εξασφαλίζει ξεκούραστη ανάγνωση και που η οθόνη του θα μοιάζει με αυτή του πραγματικού βιβλίου. Για παράδειγμα το δικό μου έχει οθόνη αντιθαμβωτική και ακόμα και στο απευθείας ηλιακό φως είναι σαν να διαβάζω εκτύπωση σε χαρτί. Η οθόνη είναι 6 ιντσες και έχει ανάλυση 1024 x 768 pixels  και αν στην αρχή την είχα θεωρήσει λίγο μικρή, την έχω συνηθίσει πια σε μέγεθος.

     Το άλλο μεγάλο προσόν είναι ότι έχει οθόνη που φωτίζεται. Και μάλιστα φωτίζεται απαλά η οθόνη χωρίς να διαχέεται το φώς προς το πρόσωπο σου, όπως γίνεται συνήθως στα τάμπλετ, κουράζοντας με αυτό τον τρόπο τα μάτια σου. Έτσι μπορώ να διαβάζω στο σκοτάδι (το φως ρυθμίζεται όσο θες εσύ) ή υπό σκιά χωρίς κανένα πρόβλημα.

ComfortLight illuminates the page, not your face
φωτογραφία απο http://www.kobo.com/koboglo/

Αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση είναι πόσο κρατάει η μπαταρία του...Για ευκολία το έχω συνεχώς ανοικτό με κλειστή τη θήκη του οπότε είναι σε αναμονή και όταν θέλω να διαβάσω, το ανοίγω και συνεχίζω από το σημείο που το είχα αφήσει....Οταν τελειώσω ένα βιβλίο το συνδέω στον υπολογιστή και μέχρι να φορτώσει τα καινούρια βιβλία ταυτοχρόνως φορτίζεται. Σε όλο το διάστημα που έχω τον ηλεκτρονικό αναγνώστη δεν έχω μείνει ποτέ από μπαταρία καθώς η σύνδεση 15-20λεπτών με τον υπολογιστή φαίνεται ότι είναι αρκετή για πολλές ώρες ανάγνωσης. Στα στοιχεία της εταιρίας λέει ότι μπορείς να διαβάζεις συνεχώς για 70 ώρες με το φως ανοικτό ή 1 μήνα με το φώς σβηστό.

Η πρόθεση μου δεν είναι να κάνω διαφήμιση στο συγκεκριμένο γιατί θεωρώ ότι υπάρχουν πολύ καλοί ηλεκτρονικοί αναγνώστες στην αγορά και αξίζει να το ψάξετε αρκετά πριν αγοράσετε τον δικό σας. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στο αν είναι συμβατά με αρκετούς τύπους και φορμάτ βιβλίων, ποιο μέγεθος οθόνης σας βολεύει καλύτερα, την ποιότητα της οθόνης, το φώς κ.α. Όλα αυτά καθορίζουν και την τιμή. Επειδή δεν είμαι η πλέον ειδική σταματάω εδώ.

Και επειδή θέλω να είμαι ακριβοδίκαιη θα τελειώσω με κάποιες επισημάνσεις.
Κατα τη γνώμη μου κανένας ηλεκτρονικός αναγνώστης δεν μπορέι να αντικαταστήσει το τυπωμένο βιβλίο (και ούτε θέλω ποτέ να γίνει αυτό). Δεν συγκρίνεται η αίσθηση του βιβλίου στα χέρια σου, το ξεφύλλισμα, η μυρωδιά των σελίδων....Το να διαβάζεις βιβλία δεν είναι μόνο το κείμενο...είναι όλη η εμπειριά που το συνοδεύει, είναι ο χώρος που πιάνουν τα βιβλία στη βιβλιοθήκη σου αλλά και στην καρδιά σου!

 Πρόσφατα με ρώτησε ο πατέρας μου αν είχα ένα συγκεκριμένο τίτλο...ξεκίνησα να ψάχνω στη βιβλιοθήκη, γιατί ήμουν σίγουρη ότι το είχα αγοράσει και κάπου το είχα βάλει....μέχρι που συνειδητοποίησα ότι το είχα μέσα στον ηλεκτρονικό αναγνώστη μου....και δυστυχώς δεν μπορούσα να του το δανείσω...Ή στο βιβλίο "Τα τρία επίπεδα της ζωής" όλες οι υποσημειώσεις του μεταφραστή ήταν στο τέλος και δεν ήταν καθόλου εύκολο να γυρίζω συνέχεια (και δεν ήθελα ή υπάρχει κόλπο και δεν το ξέρω) όπως θα έκανα σε ένα τυπωμένο βιβλίο.

Με την τεχνολογία λοιπόν κάτι κερδίζουμε και κάτι χάνουμε. Με το E-book reader κέρδισα ευκολία και οικονομία αλλά ποτέ,ποτέ δε θα αφήσω και τον συμβατικό τρόπο της ανάγνωσης...

Θα χαρώ πολύ να ακούσω τη γνώμη σας!




2 σχόλια:

  1. Τώρα θέλω κι εγώ να αγοράσω :( Πόσο καιρό πρέπει να κάνω οικονομίες άραγε; Μάλλον θα το βάλω στη λίστα και κάάάάποτε...
    Πολύ ωραία παρουσίαση όμως, πολύ βολικό που έχουν προσέξει την οθόνη και το φωτισμό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι όσο προχωρά η τεχνολογία θα μειώνονται και οι τιμές και θα βελτιώνονται και τα χαρακτηριστικά τους! Οπότε βάλτο στη λίστα και βλέπεις!
      Μία μικρή απόσβεση κάνεις από την αγορά των βιβλίων που έχουν τη μισή τιμή σε σχέση με τα έντυπα βιβλία αλλά και πάλι δεν είμαι ευχαριστημένη...θα μπορούσαν να τα είχαν φθηνότερα, ειδικά τα πολύ παλιά βιβλία! Πάντως από tablet που προσπάθησα να διαβάσω καμιά σχέση, ένιωσα αμέσως την κούραση στα μάτια!
      Ευχαριστώ για το σχόλιό σου!! Φιλιά!!

      Διαγραφή